نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2485
-
الف
+

آخرین وضعیت صحی «کیومرث پوراحمد» پس از ابتلا به کرونا

«کیومرث پوراحمد» کارگردان پیشکسوت و تهیه کننده سینما و تلویزیون ایران به کرونا مبتلا شد.

به گزارش آی فیلم 2، «کیومرث پوراحمد» خالق سریال نوستالژیک «قصه های مجید» که چندی پیش از آیفیلم۲ نشر شد به کرونا مبتلا شد.

پوراحمد کارگردان پیشکسوت و تهیه کننده سینما و تلویزیون ایران که به تازگی مجوز ساخت فلم سینمایی «پرونده باز است» به تهیه کنندگی «علی قائم‌مقامی» را دریافت کرده بود، به جمع دیگر بازیگرانی که گرفتار ویروس کرونا شدند اضافه شد.

گفته می شود این کارگردانی ایرانی هم اکنون مراحل تداوی خود را سپری می کند.

کیومرث پوراحمد متولد ۲۵ قوس (آذر) ۱۳۲۸ در نجف‌آباد، کارگردان، فلمنامه‌نویس، تدوینگر و تهیه‌کننده اهل ایران دانش‌آموخته رشته کارگردانی سینما است.

پور احمد فعالیت حرفوی خود را با نوشتن نقد سینمایی آغاز کرد اما با دستیاری در مجموعه تلویزیونی «آتش بدون دود» (1353) به کارگردانی «نادر ابراهیمی»، به طور عملی وارد عرصه تلویزیون شد.

وی از ابتدا علاقه خاصی به ژانر کودک نشان داد و اولین تجربه نویسندگی حرفوی او برای فلم سینمایی «قصه خیابان دراز» به کارگردانی ناصر تقوایی بود.

او سپس با اقتباس از رمان «هوشنگ مرادی کرمانی» به نام «قصه‌های مجید» مجموعه‌ای تلویزیونی با همین نام را کارگردانی کرد و همین مجموعه پوراحمد را به شهرت رسانید.

فلم «شب یلدا» الهام‌گرفته از زندگی خود او است. پوراحمد شرح حال خود را در کتابی تحت عنوان «کودکی نیمه‌تمام» منتشر کرده‌است.

مادرش، «پروین‌دخت یزدانیان» با بازی در فلم‌های او، کار بازیگری را آغاز کرد و آثار برجسته‌ای با بازی او به ثبت رسید. دخترش، «مریم پوراحمد» هم در فلم شب یلدا به ایفای نقش پرداخته‌است.

همچنین فلم مستندی دربارهٔ زندگی کیومرث پوراحمد به کارگردانی «اردلان عاشوری» در سال هشتاد و سه ساخته شده‌ که در بخش مستندهای بلند بیست و سومین جشنواره فجر حضور داشته است.

پوراحمد در سال ۱۳۸۵ فلم «اتوبوس شب » را ساخت که مورد تحسین منتقدان و عموم قرار گرفت.

گفتنی است سریال های «پرانتز باز» و «سرنخ» به کارگردانی «کیومرث پوراحمد» از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است. 

در پیوند با این خبر بخوانید:

بازیگر نقش «بی بی قصه های مجید» را بیشتر بشناسید+تصاویر

«قصه های مجید» را با صدای بازیگر سریال «ستایش» بشنوید

«تیغ و ترمه» جدیدترین فلم کارگردان «قصه های مجید»

م ا 

نظر شما
ارسال نظر